От аригантност към унищожение

1 – 7 февруари 2020

пастор Паоло Бенини

Основни стихове: Даниил 5; Откровение14:8; 17:4-6; Колосяни 1:15-17; Псалм 96:5; Римляни 1:16-32.

А.  Тематични линии:  

  1. Важни теми в пета глава на Даниил са : поклонението, идолопоклоннчеството, светотатсвото, съдът.
  2. Две личности, два крайно различни характера – цар Валтасасар и Валтасар (Даниил), дребнавостта на царя, величието на Божия служител.
  3. Падането на Вавилон остава мощна вест и ясна покана и апел за размисъл и покаяние, призив за силна вяра, отправен към всеки от нас.

Б. Дидактически подход.

  1. 1. Да се подчертае това колко важна е вярата ни в Бог, вярата и увереността в Словото Му и волята Му за всичко.

В. Възможни въпроси за по-задълбочено изучаване, дискусии, споделяне и изповядване на вярата.

  1. 1. Каква представа си изградихте за този горд и арогантен цар, който иска да предизвика Бога на Израел?
  2. 2. Прочетете Даниил 5:5-12. Какво се откроява по важност в този текст? Как е възможно царят да не познава Даниил?
  3. 3. Сравнете и противопоставете моралната летва на царя с тази на Даниил. Какво удивлява в модела и поведението на Даниил?
  4. 4. Как да станем инструменти, които да работят за покаянието и обръщането, промяната и почитта към Бог ?

Последна бележка за учителите:

Заключение: В първата от тези бележки, предназначени за учителите на съботното училище, разгледахме различни аспекти от мисията на съботното училище така, какво са изразени в Църковния наръчник. След което откроихме следните три акцента: (1) братското отношение и общение, (2) изучаването на Библията, (3)мотивацията, желанието за служене и мисионска дейност. Опитахме се също да демонстрираме, да дадем идеи как да въведем и работим акцентирайки върху тези три аспекта. Нека видим как да ги пренесем, да ги включим във времето, отредено на разглеждането на урока събота сутрин .

  1. Организиране на времето. На стр.75 (итал. наръчник, „ della edizione italiana del 2005 del Manuale di Chiesa e pag. 179 dell’ultima edizione in inglese del 2015”)четем, че времето за разглеждане на урока е 70 минути. ( В нашия на ръчник : „Учителите да разполагат най-малко с 30 минути време да преподават на групите си (класовете).“ – стр.121) От тези 70 мин., 55 най-малко трябва да са отделени за дейностите на групата,
  2. Тези 55 мин. Се разпределят за братското общение (виж урок- схема 3), изучаване на Библията (виж урок- схема 4) и мисионско служене (схема 5).
  3. Тази последователност се препоръчва поради следните мотиви: 1) братско отношение, за да се създаде приемствена обстановка, благодарност, взаимно изслушване: съпричастност в групата. 2) централната част, разбира се по-важната, изучаването и споделянето на Словото. 3)и накрая службата и мисията, делата в действие, практиката на изучаваното при срещата със Словото.
  4. Опитът и практиката ни насочват към следното препоръчително разпределение на времето: 8-12 мин. за първата част , 25-35 за втората и 10-15 мин. за третата.

 преводач: В. Христова /Veni Hristova

Свалете в pdf-формат>>

0 0 votes
Оцени тази публикация
Запишете се
Уведомете ме за
0 Коментари
Inline Feedbacks
View all comments
0
Would love your thoughts, please comment.x
()
x